Häng.

(null)

Brorsan kom ner från Stockholm igår och hänger här på söder hos oss, och det blir umgänge med kära mor och far och också övriga i familjen som lite kommer och går. Mycket att få ihop på alla håll med hästhoppning, gubbklubb och gammelträff med karaten.  Fint ändå, att också få hänga med vår lilla ursprungsfamilj liksom. 
Igår bjöd mor på god mat, roquefortkyckling och ris. Ikväll blir det chiliböngryta med älgfärs, som får stå och puttra ett par timmar. 

(null)

Advents- och julpyntet åkte upp igår efter jobb, matinköp och städ. Skön belöning med lite belysning och bara det sötaste pyntet.

(null)

Tomten Lars hälsar välkommen.

(null)

Gammal tomte från Patriks barndom.

(null)

(null)

Den gamla tygtomten har min mormor Alva gjort. Eller Siri som somliga sade. Eller Alva Siri Maria. Hade den i barndomens säng i Ingelstad och den vill jag ha framme varje jul. I år fick den hedersplats i köket på svärfars gamla munkstol.

(null)

Farmor Maja målade mycket porslin, och denna tomten är min favorit. Tyvärr tappade jag tomtemor i betongen i källaren i fjol så tomtefar är nu änkeman. Tråkigt som bara den, faktiskt. Fick dessa när jag flyttade hemifrån från min älskade farmor. Hade velat ha det paret komplett, men men. Han är fin där han står ändå!

(null)

Idag har vi varit på Torpalyckan och tittat, på den blivande badplatsen och på lägenheterna, som i torsdags blev inflyttningsklara - så jäkla fina! Ute och körde en sväng i krokarna, med mors och fars nya fina Citroën aircross. 

(null)

Medan brorsan och föräldrarna kollar någon sport borta på mossen, så passar jag på att chilla. Sitter i fåtöljen med grytan småputtrande och Roberts Flack på stereon -en ny och riktigt trevlig bekantskap.

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: