Filosofi som smeker själen.

(null)

(null)

Vackert är ordet!
Och knarrar under skorna gör det.
Biter i kinden. 
Piggar upp på väg till och från.
Efter över 3 h möte i em var det bra med luft.
Intressant med första ledningsmötet som ordförande för den Förvaltningsgrupp i dokumentation jag är med i. Kul att höra lite vad övriga grupper får för frågeställningar och önskemål, och lite vad som är på gång. 

(null)

Bestämt mig för att vara ledig imorgon.
För att hämta kraft efter intensiv vecka och med tanke på förra veckans sjukskrivning. Lovat min vän och kollega (och mig själv) att vara lite klokare. Lite snällare mot mig själv.

(null)

Lördag far jag och mina föräldrar till Stockholm, för att fira min älskade dotter som snart fyller år och för att se henne tillsammans med Gustav Lundgren trio på scen. Längtar!! 

(null)

Läste en artikel i en tidning idag, i väntan på min mat. Pernilla August intervjuades med anledning av nya filmen Britt-Marie var här.
Hon sa nåt så klokt.
"När en ställer sig frågan varför en levde så länge på det ena eller andra sättet. 
Kanske för att det var nåt en skulle ta reda på under de där åren, därför var en där".

Det är en tanke som är bra att tänka, när en av olika anledningar dröjer med beslut, att gå, våga förändring. Att en lär sig på vägen, av alla situationer och relationer. 
Det får en att mogna och utvecklas som människa, även om vägen dit kan vara tuff.
Men en bra filosofi som liksom smeker själen, tänker jag, att en skulle ta reda på saker.
Om sig själv. Om livet.

Kramar till dig!
❤️
Johanna 

Kommentera här: