Vad ljuvligt det vore!

(null)

Sol som lyser in i fönstren, ger vackert ljus.
Liv. Lust.
Älskar det!

(null)

Även trapphuset fångar solljuset i våra slags kyrkofönster. 

(null)

Tackar plattan och Lundell för vägledning, då när det begav sig.
Evangeline och Utanför murarna var liksom ledstjärnor när jag tog mig ur mitt dåvarande liv som för mig kändes som ett fängelse. Förhindrande. Instängande. Kvävande.
Lundell väckte livslusten igen.
Lusten att hitta alla utspridda pusselbitar som  varit jag men som kastades ut i fritt fall.
Har inte lyssnat på honom på ett tag, men igår under min promenad så kände jag behovet.
Så skönt. Så bekant. Så otroligt bra texter.

(null)

Snart kommer min älskade unge med Gustav Lundgren trio och gästar PM Bar.
Kontrabasist är denna kväll Växjö-bördige Mattias Welin.
En måndag i mars.
Så himla mysigt ska det bli att få njuta musik med goda vänner, kura ihop sig med lite käk...
Ser verkligen fram emot det! 

(null)


I natt önskar jag sömn, efter varannan natt-sömn pga slem och förbannad cortison...tagit sista dosen idag så önskar verkligen SÖMN.
Cortison gör inga underverk.
Inget verkar bita så där jättefantastiskt på dessa lungs. 
Säger det igen, att jag vill ha svar på mina varför. Att jag ska möta en läkare som är villig att tänka brett, out Of the box, som är villig att djupdyka.
Jag vill må bra.
På riktigt.
Oj, vad ljuvligt det skulle vara.

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: