Hälsar mig fint.

(null)

Lite då och nu är jag sjuksköterska på inskrivningsmottagningen, där jag skriver in de patienter jag faktiskt pratat med i telefon - oftast flera gånger- då de stått på väntelistan ett tag. 
Det blir ofta varma möten, där vi känner igen varann på nåt sätt. En lär känna människor ganska bra när en samtalar ofta och länge, även om det bara är på telefon.

(null)

De flesta patienter får näringsdrycker med sig att dricka preoperativt, och alla får duschsvampar som är bakteriedödande (festligt va!). Förutom det går vi igenom läkemedelslista, pratar vad som händer operationsdagen och efteråt, förväntningar och så går vi igenom hur de mår och vad de behöver för att vi ska kunna bemöta det så bra det går. 

(null)

Tulpaner som slår ut på riktigt är magiskt vackra, tycker jag. Så öppna, färgglada och fina.  Hälsar mig fint på morgonen.

(null)

Idag fick min älsk läsa i tidningen....
Så värd det, efter ett galet sjukdomsår för min del och ändå står han där. Trogen, kärleksfull och alldeles fantastisk! 

(null)

Som mina älskade föräldrar, som finns i vått och torrt. Bättre päron kan ingen ha!

Nu efter baconlindad kyckling och ris och ett glas rödtjut blir det August Strindberg medan mannen kollar hockey:-)

Kram och fin alla ❤️-ans kväll!
❤️
Joey

Kommentera här: