Favoritord, och speedad.

(null)

Efter frukost blev det fika på stan med mina kära föräldrar. Minisemla och kaffe.
Promenad i sol och snöglopp.
Förstår sambons förtjusning över ordet dagsmeja. DAGSMEJA...! Ni hör väl...?
Det är vad som sker idag.
Vårvinter. 
Ljuvligt.
Värme av sol.

(null)

Älgkött som färslimpa fylld med västerbottenost, klyftpotatis med timjan och sås med rödtjut, lingon och viltfond...vår fredagsmiddag. Jäkligt god!
Varje gång jag tillreder det fina köttet vi har nöjet att få till oss tackar jag.
För fint, nära, eko-kött. 
Låter möjligen makabert men jag gillar känslan att liksom tacka för köttet när det är i görande. 

(null)

Trots god fredag, tidig hemgång, god mat och familj så var det omöjligt att sova i natt.
Var bara att byta säng till fåtölj vid ett-tiden för att läsa ut Nadia Mourads bok, läste 300 sidor till halv 5 i morse då tröttheten kom. Äntligen.
För speedad av cortisonhelvetet för att slappna av innan. 
Mindre tät dock. Rosslig men ingen som sitter på bröstkorgen. En får va nöjd!

(null)

Här sitter en bra - dag som natt!
Världens goaste läsfåtölj som nyttjas flitigt av mig.

(null)

Haft gamla gungstolen på lagning då pinnen i ryggen bröts av. Tyget är förskräckligt och håligt, ofräscht så jag täcker det med lappfilten från min mamma. 
Tanken är att den nu ska få nytt tyg.
Så filten kan hänga på armstödet och läggas över benen när jag sitter där. 
Bra ställe att prata m dottern på, när vi har våra långsamtal!
Tittat på lite tyger, funderar över jaquard...vad tycker ni?

(null)


(null)

Vi får se.
Inväntar expertråd av bästa tapetseraren som gjorde iordning min farmors gamla fåtöljer som vi har i mellanrummet. Är så nöjd med dem!

(null)

Lite läsning i ny bok nu, lite vila innan hockey på vida arena i dag. Kollektivfamiljerna (alltså vi och våra grannar som vi äger huset med) med barn och respektive har lyxlördag med loge. Tyvärr är min älskade, äkta unge inte här men hon kommer snart igen❤️

Kram Joey ❤️

Kommentera här: