Doften av fukt.

(null)
Igår kväll fick det bli en liten sipp med ny god vaniljlikör som jag fått i present. Väldigt gott med en isbit. Som en godisbit. 
Sällan jag dricker alkohol och i synnerhet ovanligt i min ensamhet men igår fick det således bli en liten lördagsgodis.
(null)

(null)
I DN idag fanns det en bokbilaga med tips på nya böcker. Har redan en lista på böcker jag önskar mig, men det finns sim tur är en aldrig sinande ström av nya, välskrivna böcker. 
Just nu har jag påbörjat Paradistorget av Ulla Isaksson. Så vackert språk, som omedelbart fångar intresset. Älskar det!

Andra böcker jag vill läsa snart är:

Tomas Bannerhed: Lugnet

Malena Ernman o Svante Thunberg: Scener ur hjärtat

Marie-Louise Ekmans bok: Får se om hundarna är snälla ikväll 

Atwood: Tjänarinnas bekännelse

Bronte: Svindlande höjder

Sara Stridsberg: Kärlekens Antarktis

Agneta Pleijel: Doften av en man

Malou von Sivers: Olycksbarnet.

(null)
Någon som läst ovanstående?
Vad tyckte ni?
Skönt att ha lite mål, kanske inhandla någon i taget som en fin present till sig själv.
(null)
Gick igenom museiparken på förmiddagen på väg till Broqvists fik. En kaffe med kär kollega och vän, en mycket klok och fin kvinna som jag är glad att ha fått lära känna. 

Så vackert ute.
Vackra färger.
Och jag kände idag doften av fukt.
Höst. Jord.
Och jag gillade det.
Så mycket starkare blir upplevelsen när doften gör sig påmind.
Ingen självklarhet.
Snarare en ynnest.
(null)

Kram Joey❤️

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Svindlande höjder är så bra!! Rekommenderas varmt 😊

Svar: Får införskaffas! Tack:-)!
Johanna Roth

Kommentera här: