Höstmörker och olika dieter.

(null)
Lite mys behövs i den mörka årstiden som helt plötsligt känns som att den anfallit oss.
Jag är inget fan av höstmörker, men är samtidigt otroligt tacksam för att det faktiskt varit en vacker höst fram till för två veckor sen. Önskar att jag kunde samla ljuset i nån liten del av mig så att jag kunde portionera ut den allt eftersom. 
(null)
Det finns något lite mystiskt över mörkret.
På ett sätt vackert, det medges, men det passar min själ rätt dåligt. 
Gäller dock att hänga på, gå ut och röra på sig, träna som vanligt men kanske också tillåta sig att vila lite mer emellanåt.
(null)
Igår var jag hemma solo då mannen var på hockey och bonus var iväg med fritidsgården. Då blev det go-mackor och ost till kvällsmat. Så gott ibland! Äter väldigt sällan mjukt bröd men njuter när jag gör det.

Tittade på sista programmet av Bästa dieten igår, där de gjort ett litet forskningsprojekt med fyra par och mätt olika parametrar under de 4 veckor de gått på antingen 5:2, vegankost, lchf eller enligt livsmedelsverkets rekommendationer. De som fick bäst värden och ockdå gick ner lite i vikt på köpet var 5:2. Det är nog ett ganska sunt förhållningssätt till mat tänker jag, att liksom softa ett par dagar och få mer balans i livet.
(null)
Ikväll blir det vare sig mackor eller ovanstående dieter.
Efter pass på gymmet och sedan yogapass är jag utbjuden av sambon tillsammans med våra grannar och ett par till, för att käka asiatiskt.

Nice kväll till er!

Kram ❤️

Kommentera här: