Till tonerna av Taube.

(null)
Sven-Bertil Taube. Liksom en legend, på sitt sätt. Så självklar på scen med ett knivskarpt minne då varenda text sitter som en smäck.
Han är en fantastiskt stark berättare, med tydlig stämma som gör att en drömmer sig in i texterna. Evert Taubes bilder i bakgrunden och pianisten som spelar mystiskt, som en ljudmatta ibland, ibland trolskt och kanske lite för sällan minimalistiskt enligt mitt tycke. 
En fin konsert med min älskade lilla mamma!
(null)
Hade liten föreläsning eller föredrag på avdelningen idag, gällande dokumentation och hur en skriver ankomstsamtal, vad att tänka på och lite tips och tricks. 
Älskar dokumentation:-)!
(null)
Tränat på gymmet efter jobbet, alltså det är såååå njutbart att ha en kropp som VILL.
Som gillar att vara igång, att gå, träna....

Läste på podd-biblioteket att nytt avsnitt av Klimakteriepodden kommit där det diskuteras ifall antalet infektioner kan öka i samband med klimakteriet. Ska lyssna in det! 
Funderar fram och tillbaka om jag ska börja med östrogenbehandling eller inte, om det kan göra vallningarna färre och kanske öka välmåendet...hur tänker ni? 
Jag tycker att det är svårt, inget val är för mig självklart. Var och en måste få göra det som verkar bäst för dem. 

På tal om podd.
Rekommenderar varmt Björn och Navid.
De "provpratar", som de säger, om massa intressanta ämnen på ett väldigt respektfullt, lugnt och filosofiskt sätt. 
(null)

Nu ska jag sova till tonerna av Taube i mitt huvud.

Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: