Stråk av tyst mystik.

(null)
Ni vet den där tystnaden som blir när det snöat mycket...?
När allt är som inbäddat i bomull, tyst och dovt. Som stilla. 
Så var det i morse, fast utan snö.
Det var dimmigt, och sån fantastisk luft med stråk av tyst mystik. 
Som meditation de minuter de tog att gå.
(null)
Igår kväll var det mer krisp i luften.
Också skönt, och vindstilla.

Var ett skönt träningspass igår, förutom att jag förundrades över hur vissa verkligen bara kör sitt race och skiter i andra. Trots att det är musik i stereon som folk vill lyssna på så sätter en ändå på sin mobil med nån träningsvideo mitt i allt...ställer sig mitt i lokalen och stönar som en tok vid varje rörelse. Jo men det är ju kanske ok men lite hänsyn, att plugga in sin mobil i öronen kanske är juste mot övriga fyra som var där??
(null)
Lilla nya novemberkaktusen gör mig glad! Blommar som en tok med vitrosa flikiga blommor. 

Ikväll blir det promenad med mannen, efter att lillbonus körts till ridningen.
Skönt att få lite luft i lungsen även om det inte är något som helst ljus kvar.
Det är nog bra med syret ändå, efter många timmar inomhus.

Imorgon ledig, ska på bentäthetsmätning som den snart 88-åring jag är (eller nej, det är jag ju inte även om det låter lite så!). Bra att kolla efter all cortison genom livet och nu en knakig rygg och höft. 

Puss o go kväll!
Joey ❤️


Kommentera här: