Renovering på gång och serie-tips!


(null)
Det är bäst att göra sig vän med den här sköljgrunkan nu.
Fick idag operationstid på måndag pga återbud från en patient....tacksam att slippa vänta åtta månader som beskedet var att jag skulle! Att skölja nosen kommer bli en ritual att göra 2-3 ggr/dag efter operation eftersom jag inte får snyta mig på ett par veckor.
FESS kallas den, operationen. 
Meningen är att vidga utrymmena i bihålor och näsa så att jag ska kunna andas bättre och förhoppningsvis även bli bättre i min astma. So let’s Hope!!
(null)
Så här ser jag alltså ut före op, får se om jag är svullen i hela nyllet efter:-)

Precis fått besked på bentäthetsmätning att mina höfter ser fina ut men att ländryggen är på gränsen till benskör. Inte så förvånande, efter år av cortison och även ont. Lungläkaren inväntar ytterligare utlåtande för om behandling ska sättas in eller inte. 
Käkar ju redan D-vitamin vilket ju är piffigt ändå.

Det är liksom en slags helrenovering på gång.
Efter år av konstigheter, smärta, taskiga lungs och golfbollebehandling av rygg börjar få sin förklaring ändå. Och kanske finns det förbättring i sikte - det är bra!

Otroligt skönt med fredag!!
Varit en hektisk vecka, men idag tämligen lugnt, så gick tidigt.
Inhandlat gott bröd och lite annat inför kvällens träff med vänner och bubbel i bubblet här hos mig.

Förresten! Har ni nåt tips på Netflix-serie?
Ska ta det LUGNT efter op, ingen träning eller snabba ryck så behöver lite att glo på....!

Puss & Kram
❤️
Johanna

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Bodyguard, engelsk serie. Outlander, ge den något eller några avsnitt så är den jättebra. Några tips iaf😉. Lycka till på måndag, det bli nog jättebra! Kram💖

Svar: Tack snälla💕! Outlander älskar jag!!
Johanna Roth

2 Anonym:

skriven

Ulrika, inlägget ovan😉

3 Anonym:

skriven

Ulrika, inlägget ovan😉

4 Anonym:

skriven

Ulrika, inlägget ovan😉

Kommentera här: