Om jag bara fått gå tillbaka en liten stund.

(null)
Det blir alltid tidig frukost på vardagarna, så där ca 06:30. Viktigast då är kaffet.
Känner ju inte så mycket doft men vet att det är himmelskt (ser fram emot att känna det när nu op är gjord) njuter tack och lov av smaken ändå! 

Vilka bönor kör ni med?
Mina favoriter är Arvid Nordqvist selection som är ett reko-kaffe, med mustig och god smak. Kör även det i kaffemaskinen fast hela bönor. Gillar också Zoegas Hazienda!
(null)

(null)
Varit en snabbis på stan, i regn och mörker.
Köpt fars dag-present, en flaska prosecco till morgondagens bubbel i bubblet-mys och så lite latmat i form av kycklingspett och potatissallad i charkdisken på Coop.
(null)
Nu tar jag igen mig lite.
I väntan på mannen.
Skönt ställe att landa på en stund.
I tystnaden, efter full rulle-dag även denna dag. 
(null)
Tänker som så ofta på att jag ibland skulle vilja gå tillbaka i tiden.
Göra om, göra mer rätt.

Om jag hade varit som jag är idag hade jag nog varit klokare, mer eftertänksam och förmodligen tagit bättre beslut.
Tänkt mig för på ett annat sätt. Som kanske hade gett mindre sår till min älskade unge och hennes bröder. 
Jag vet.
Det går inte göra saker ogjort, eller gå tillbaka i tiden.
Men ändå.
Jag hade önskat att jag hade fått trösta den där fantastiska lilla flickan och hennes lika fantastiska brorsor. 
Hålla om, berätta, finnas där.
Visa att allting ordnar sig, även om det vacklar. Visa att det efter mörker kommer ljus.
(null)

(null)

Människan har en fantastisk förmåga att anpassa sig, att läka ihop. 
Och att vara sin alldeles egna kloka person.
Så är det ju, och jag ser det. 
Att det är så.
Ändå. 
Om jag bara fått gå tillbaka en liten stund.

❤️
Johanna

Kommentera här: