Liten människa, älg o rom.

(null)
En sån tur att jag var ledig idag så att jag efter bentäthetsmätning annorstädes kunde hinna med både kaffe och prat med mina föräldrar och så mys med äldsta bonussonen, den här lilla snäckan, bonussvärdottern och lillpluttans farmor. 

Det händer ju så otroligt mycket på bara ett par veckor. Nu jollrar hon, skrattar och är alldeles himmelskt underbar!
Vilken lycka att få ha en sån liten människa i min närhet!
(null)
Är i vemod efter promenad till farmor Majas och farfar Tages grav. 
Lyssnat på svensk folkmusik hela eftermiddagen, och så även under promenaden. Lade en ros där vid graven. 
Fyllde mitt sinne med musiken och kärleken, saknaden. 
Hon var så bra, min älskade farmor. Saknar henne så. Hade velat sitta och ta en kaffe med henne igen. Höra hur hon har det, hur det är där på andra sidan. Vad hon gör, om hon ser oss så som jag tror att hon gör.
Få pussa hennes näsa, krama om.
Världens finaste.
(null)
Fixat älgfärs-limpa med fetaost som väntar på mannen när han kommer hem efter lång dag fylld av ärenden med sin kära mor.
Han ska få en liten god rom och mat för att livsandarna pigga igen.
(null)

(null)
På gång att bli klar! Tack älgen!

Fick samtal från öron- näsa- halsläkaren idag, som ville träffa mig på måndag och diskutera CT-bilderna. Fick besked att slemhinnorna är svullna, men inte mer än så (visste jag ju) Hoppas på bra besked, och att det går att åtgärda. Vill bli hundra bra utifrån hur hundra jag kan må. Vill få sångrösten hel och klar igen. Vill vara o-hostig och pigg, o-snarkig och må bra. 

Nu är det fredag kväll.
Snart mat, man och mys.
Bättre än så kan det inte bli!

Kramar Johanna 
❤️

Kommentera här: