Bra bok, röstträning och lite plock.

(null)
I natt blev det läsning ett par timmar då jag inte kunde sova. Lade mig i dotterns rum, där det är liksom extra stilla och fint. 
Läste ut denna bok. En varm bok, om relationer, brutna och nya, vänskap, ödet eller det som skapar mening. Kärlek och omtanke. 
Somnade sedan gott några timmar till efter läsning.
(null)
Igår var min fina kollega (som var den som tog över stafettpinnen som huvudhandledare efter mig) och vän här. Fick fantastiska blommor, så lägligt då jag precis innan velat lägga till amaryllis till min Ica-beställning men inte funnit. Hon liksom visste!
En mysig stund med samtal om allt mellan himmel och jord. Snart går hon hem för att välkomna sin lille i magen - så spännande!
(null)
Varje dag jag går ut i vårt kök blir jag glad, fortfarande efter drygt fyra år. Det är helt klart bästa rummet/rummen med vår lägenhet. Gillar rymden, i taket och att det bjuder in till häng och social samvaro liksom till vila och stillhet. Är också nöjd att all vår tankeverksamhet vi ägnade åt just detta rum blev bra, det är faktiskt inget jag skulle velat ha gjort annorlunda.
(null)
Amaryllis och färgad eukalyptus - ljuvligt!
(null)
Bytt lite saker på några ställen idag, plockat lite. Samlade kunskapens frukt på ett ställe, lade hela kaffebönor på ett fat tillsammans med blå ljusstakar till gästtoan...
(null)

(null)
Det doftar gott av kaffe! Och jag känner det!!!
Börjar lite mer känna dofter, så tänker att när allt gojs i näsan spolats ut kanske jag nästan blir normal:-)!
(null)
Försöker sjunga varje dag, för att försöka träna upp magmusklerna och för att hitta rösten. Känns som att det sitter nåt på struphuvudet som gör rösten knarrig och beslöjad liksom, även om bröströsten börjar bli hyfsad. Huvudklangen låter fortsatt inget vidare.

En dag i taget.

Nu ska ny bok börja läsas.
Tillsammans med kaffe och världens godaste saffranskringla a la min mor!
(null)

(null)

Kram Joey ❤️

Kommentera här: