Början på ett bättre år.

(null)
Som ett rum på promenaden när grenarna hänger över trottoaren. Gula, vackra liksom gyllene löv bäddar in en sekund. Eller några, eftersom jag stannar till där. 
(null)
Lyssnar på podden Björn och Navid.
Två människor som pratar filosofiskt om olika saker, på ett väldigt öppet sätt med mjuka röster och funderingar. Fram och tillbaka, som vågor, går samtalen. Som idag. Ett avsnitt om Björns besked om att ha drabbats av ALS. 
Ett starkt, förfärligt och jättefint program. Om ni vill ha tips på podd är detta en av de jag lyssnar på. 
(null)
Lagt en ros på farmors grav. 
Lagt händerna på stenen, som alltid. 
Liksom nåt trösterikt i att ta på den, att klappa  samtidigt som jag pratar med henne och med farfar Tage. 
(null)
Vaknade till lite pudersnö.
Inser att jag längtar till massor av snö, knarret under skorna, solen på blå kall himmel.
Änglar i snön, röda kinder på promenaden.

(null)
Jag känner hopp.
Mår bättre, är piggare med näsan rensad om mindre öm idag.

Vi ska fira lördag idag.
Mannen och jag ska inkassera hans födelsedagspresent och se höstens musikal på teatern tillsammans med mina föräldrar och sen ska vi ta en bit mat på krogen.
Det känns som att vi ska fira min älskade sambo, och också början på ett bättre år - från nu räknat.

Puss❤️
Johanna 

Kommentera här: