Prydnadsapel och liten plutt.

(null)

(null)
Var så nyfiken på hur de skulle se ut idag, om det hänt nåt sen igår. Och på en dag slår de ut, de tre Prydnadsaplarna (en prydnadsapel, flera...ja, jag vet inte? Aplar?) i trädgården. Ännu inte helt utslagna men näst intill. Som små paraply står de där på vår lilla gräsplätt med sina söta små äppelblommor.
(null)

(null)

Var och handlade direkt efter jobbet idag, inför kvällens mys med dotter och bonusson, hans ömma moder, min sambo och mina föräldrar. Lite spontankväll med stekt halloumi, ugnsstekt lax, potatis i ugn, hommous, andra röror (säg röror på småländska. Inte helt lätt att höra vad en säger!) vin och sallad. Glass, jordgubbar och tjinuskisås som är typ kolasås med ingefära som serveras varm...jäkligt gott tycker jag.
Handlade vacker fredagsbukett med blekrosa pioner också... så ljuvligt vackra blommor.

Det blev korsordslösning. Konstiga ord och fniss, associationer och ordvrängningar för att komma till rätta lösningen.
Bonussonen och jag snöade in lite på barngrejer, förlossning och föräldraledighet...
I sommar väntas nämligen en ny liten människa i vår stora familj! Ser verkligen fram emot det, att få se deras lycka över en ny liten en. Att få se vad det är för en filur. Att få välkomna hen till oss. Du lilla plutt, så välkommen du är med nytt liv till oss alla.

Det är tidig lördag morgon och jag är liksom uppspelt. Rastlös och oförmögen att sova.
Nåja. Det blir nog bra det med. En lugn lördag framför mig. 

Puss ❤️ Joey

Kommentarer:

1 Elisabeth:

skriven

Så roligt! Jsvg ska bli mormor till en liten gosse på kanelbullens dag😍

Svar: Grattis!!! Underbart härligt ju💞
Johanna Roth

Kommentera här: