Pride. Svenska Tantens café. Och så blommor.

(null)

(null)

(null)

(null)
Oj vilken ljuvlig helg!
Hemma med bonusar och dotter, sambo...god mat och dryck, vackert väder, bilturer och sköna samtal.

Och Pride.
Jag älskar det! Och jag tycker att det är viktigt att visa att jag står för att en får älska vem en vill, att det är ok oavsett. Att alla har en plats. Det var musik, dans, kärlek och glädje och det visade att såååå många faktiskt  tycker att det är viktigt.  Allas lika värde visas från arbetsplatser, politiken, idrottsföreningar....så fint. Det sägs att Växjö har väldigt många medverkande i förhållande till hur många vi är och det känns bra. Att många står för mångfald och öppenhet.
Några goa kollegor och vänner gick under Regionens flagg igår, färgglada, dansande och sjungande.
(null)

(null)

Vid lunch åkte dottern och store bonussonen hemåt. Bär helgen i hjärtat. Tacksam.
Mannen och jag tog lilla jeepen på tur för blom-och klänningsinköp....och fika på Svenska Tantens café - så mysigt namn i mysig omgivning.
(null)

(null)

Blommor planterade, engelska pelargoner fick det bli i år. Nu sitter jag i vår fina trädgård.
Njuter av att prydnadsapeln så är fullt utslagen. Sol och värme.
Bok och vila.
Framåt kvällen får det bli en kraftpromenad men just nu ska jag bara insupa dagen.

Kram ❤️ Johanna

Kommentera här: