Fin utsikt och bra vård.

(null)

Utsikten från fönstret på sjukhussalen är fin.
Älskar huset bredvid. Allt grönt och skönt gör ju allt så mycket bättre dessutom. 
Satt där länge igår, lyssnade på musik.
Tittade ut.
Satt och tänkte.
(null)

Fick permis några timmar igår eftermiddag.
Så skönt att sitta ute i skuggan under sedumtaket och njuta brisen och trädgården.
Mor och far kom förbi med massa nybakade frallor och lilla Cava ville väldigt gärna gosa med min käre far. 
En fin vän kom förbi för kram och liten present, så go. 

Ett verkligt stort tack!
Ni är så många som hört av er, och det bär.
Det styrker och ger kärlek.
(null)

Det går framåt. 
Sakta för min smak men det går framåt. Med tanke på att det varit en knasig vår med mycket dåliga lungor emellanåt, mycket hit- och dit i mående, så får det ta tid nu. 
Bara jag kan få känna på hur det är att vara så frisk jag kan vara - DET ber jag om. 
Är ju odlad för att leta specifik bacill på flera fronter så hoppas de kan fånga den lille djäveln som gäckat mig så länge!

Och ni.
Vi har en väldigt bra vård i vårt land. Med väldigt fina, goa människor som gör sitt bästa och vill väl. Som gör vad de kan med de små medel de har. Det slog mig när vi satt någon minut i väntrummet på akuten att där satt ett par, båda bläddrade i tidningar och såg tämligen  opåverkade ut. Och jo, jag reagerar eftersom det ofta är just de som kanske sedan svärtar ner att allt tar sån tid, de får ingen hjälp, de satt i 8 h och alla andra fick gå före....(det är alltså en tanke)

Hm. Tänker jag.
Tycker de inte att de då ska fundera en gång till? På var de befinner sig? På vad som är verkligt akut eller om det kan finnas någon annan instans att söka sig till? Skulle de inte fundera själva på varför alla andra får gå före?

1177 är väldigt bra, som kan säga vart de rekommenderar en att vända sig och de finns för det. Att få egenvårdsråd av, att få råd att en inte behöver söka för det idag utan kan invänta till morgondagen. 
Det hade nog kunnat vara en betydligt mer effektiv akutsjukvård om alla först ringde och konsulterade rådgivningen (om det inte uppenbart är fara för liv) och lydde deras rekommendationer så att rätt resurser nyttjas.
Ett tips från mig till er!

Solen skiner.
Det blir fint även idag.
Måsarna har nog svimmat för idag har det bara hörts någon enstaka på håll, medan många småfåglar sjungit vackert.

Snart provtagning och sen frukost, så får vi se vad denna dagen har att ge.

Kram ❤️ Joey

Kommentera här: