Detta blev inte enligt plan.

(null)

Jag tänkte, lite som alltid, att det är nog inte så farligt. Det är en influensa. 
Igår kände jag att det gjorde ont när jag hostade så i morse ringde jag 1177. Blev trevligt bemött och fick tid till jourläkarcentralen (fint var det i nya lokaler) med trevlig personal även där.
Och nu ligger jag på infektion för intravenöst antibiotika, med fokus på kraftig lunginflammation. Inte varit på röntgen än men låter ju troligt att det är lunginflammation. 

Ändå är det inte så enkelt att bedöma när det är så pass försämrat eller om det är knas-astma-skov så där i allmänhet. Jag är ju tämligen van att det rosslar när jag skrattar, när jag hostar till lite vanligt. Men gränsen finns och feber är ju såklart ett sånt tecken. 
Nu vill jag bara ha bekräftelse på att det är det de misstänker och inte igen ser nåt annat skumt.

Lilla mamma skulle firats idag.
Med indisk mat, presenter och kaffe. Det blev inte så, men mess o telefonsamtal fick det bli. Firandet får ske en annan dag.
Hon är värd så mycket, min kära mamma.
Hon är fantastisk på många sätt, finns alltid där när jag behöver. Om det så handlar om ett bra recept eller namn på blommor (shit vilken fena hon är på det!), vara ett stöd när saker är lite tunga, eller vara fnisspartner när nåt är lite crazy. Mor lilla mor vem är väl som du...ingen i hela världen!

Kram❤️

(null)




Kommentarer:

1 Karolina:

skriven

Krya på dig, hoppas du får komma hem snart ❤️

Svar: Tack snälla du❤️!
Johanna Roth

Kommentera här: