Bästa retreaten.

(null)

Mannen förtjänar fika mitt mellan kantklippning och gräsklippning, och före elinstallation av nytapetserat sovrum.
Han arbetar och jag ligger mest i solstolen och läser, fixar kaffe och mat. Juste fördelning:-)
(null)

(null)

(null)

Detta ställe.
Som jag ville åka ifrån så fort jag kom hit, men som nu är något jag längtar till.
Till tystnaden. 
Att sitta i en stol, lyssna på vinden.
Fågelkonsert dagen lång. Ha en go katt som går sina stråk men som sen kommer till mig, lägger sig och gosar, busar lite.
Hört tre bilar på hela dagen. Eller bilar, en av de var en traktor. 
Korna råmar emellanåt.
(null)

(null)

Läser Set Mattsons tredje del av en trilogi om kriminalpolisen Douglas Palm och hans liv, beskrivet på ett fantastiskt sätt så att miljöer och människor målas så att en ser dem framför sig. Mer fokus på relationer, inre tankebråk och funderingar och bara lite på själva otäckheterna i brotten som begås.
Efterkrigstiden handlar det om, när nazistanhängare lyckas smusslas till Danmark o Sverige för att starta nya liv och möter de människor som själva blivit utsatta - direkt eller indirekt. Väldigt bra bokserie!

Hundskall hörs.
Kanske vittring efter vildsvin?
Eller hysterisk lycka efter att ha fått komma ut på långpromenad och mötet med annan hund, vad vet jag.

Solen sänker sig ner bakom träden.
Mannen spelar gamla låtar från förr på radion.
Fåglarna fortsätter sjunga.
Fridfullt är det. Så välbehövligt.
Med ett sånt här ställe behövs inga retreat-kurser. Allt finns här.

Kramar Johanna ❤️

Kommentera här: