För dumt.

(null)

(null)

Mina fantastiska paranteser har ställt två kassar vid dörren, en med böcker och en med nybakade frallor....åh❤️! Det är kärlek!!

Idag har det en rätt bra dag också.
En lite hit- och dit-dag även denna dag, med olika uppgifter. Lite akut-utryckningar som vanligt och även lite lugnare planering, lite frustration och lite glädje i en kompott.

Tittar nu på Louis Theroux och dokumentären USA:s mest hatade familj.
Om en extrem sekt där de går ut och sprider allt annat än kärlekens budskap. De skriker hatbudskap mot homosexuella, mot alla som inte lever i deras familj. De har skyltar som skriker hat mot Desmund Tutu, prinsesssn Diana, mot judar...de menar att ALLA som inte tror som dem kommer till helvetet.
Mot påståendet att Jesus var jude så får han svaret "Jesus är gud din idiot"....
Hjärntvättade är förnamnet. Och i mina ögon otroligt ointelligenta som en konsekvens av noll kritiskt tänkande.
De svarar bara med upprepande och otrevligheter om en är kritisk. 
Helt makalöst otäckt, och det går emot allt vad empati och respekt heter. 

Det blir nästan komiskt eftersom det är helt världsfrånvänt, tänker jag. Det känns som en låtsasvärld. 
Jag har svårt för extremer, på alla håll.
När det välter över och blir fanatiskt så kan jag liksom inte ens ta in det.
Det är som att det blir för dumt.

Och detta verkar sannerligen för dumt.

/Joey ❤️

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Hej Johanna, jag har svårt för din benämning på dina föräldrar! Jag tycker föräldrar är en ba benämning! Förstår att paranteser kommer från engelskans parents Men på svenska blir det ju en helt annan innebörd. Är dina föräldrar en parantes i ditt liv? Tror inte att du tycker det!
En reflektion så god som någon! Kram

Svar: Hej Elizabeth!
Tack för din tanke. Det är en ömsesidig benämning som de själva ofta använder i skrift. På skoj. Vilket jag tycker en kan när de är just allt annat än paranteser och när det är byggt på, som du säger, eng språket. De är två av de viktigaste personerna i mitt liv❤️. Kram!
Johanna Roth

2 Anonym:

skriven

Det skulle vara undertecknat Elisabeth . Kom bprt

Kommentera här: