Hittad bacill och ny liten hyresgäst.

(null)

Med lite tung hostmedicin funkar natten.
I gengäld får jag det lite tuffare dagen efter eftersom allt tycks lägga sig bedövat längst ner i luftvägarna och ska sedan kämpa sig upp under förmiddagen. 
Känner mig lite segare idag. Lite temp mitt emellan icketemp och feber så att säga, eller subfebril som vi säger på sjukhusspråk.
Lite mer förkyld i huvudet, och lite rossligare.
Varit och tagit prover. De går på rätt håll, läkaren ringt nyss: fått napp på fler odlingar där samma bacill växer vilket ju är bra! 

Mitt mående speglar antagligen kriget som pågår mellan mina vita blodkroppar som strider mot bakterierna. Kan riktigt se hur de med sköldar och spjut går bärsärk i lungorna:-)

Igår var en ganska bra dag, orkade ta en promenad fram och tillbaka till Coop här nära men stannade till vid en parkbänk en stund. Njöt av vädret. Av rörelsen. Idag blir det en mer stilla dag, än så länge.
(null)

Intog frukosten på balkongen och konstaterade att de gjort parkeringshuset bra. Blir fint när gräset kommer upp igen så småningom. Ovanligt snyggt p-hus vilket gläder mig när vi har det precis framför ögonen.

Att sitta här under tak ute i trädgården är jäkligt skönt. Svalaste platsen. 
Lilla Cava skäller på inbillade monster en stund. Småfåglar och fetefåglar ömsom sjunger, ömsom skränar.
Och vi har en ny liten hyresgäst.
En liten talgoxe (tror jag, min fågelkunskap är synnerligen begränsad men den är lite ljusgul på bröstet??) som kommer nära, sitter i fikonträdet och hälsar på lite då och då. Väldigt trevligt!
(null)

(null)

En god dag önskar jag dig.

Kram Joey❤️

Kommentera här: