Väcka björnen.

(null)
Sent på kvällen kan en ta en promenad utan att svimma av av värmen. Gick runt Växjösjön med mannen igår, och det var så stilla på vattnet. 
Massor av folk som låg i gräset, badade, hundar som gick på promenad med tungan som slipsar...
Liv och rörelse men liksom lugnt och fint.
Brottsstatistiken borde gå ner en sån här varm sommar....?! Vem orkar liksom göra en massa skit i detta vädret?
(null)
Efteråt, på balkongen. Eftersvettning och bara för att andas in sommar, ljummen sommarkväll. Och vacker himmel! Och lite för mycket kattpäls, visade det sig i natt.
Han lånade mitt bröst när jag lyssnade på bra sommarprat igen med Ahmed (minns inte efternamnet nu), när han pratade om resan från Somalia och slutligen till Sverige och hans syn på integration bland annat. Han arbetar som näringspolitisk expert och är verkligen värd att lyssna på! I år har det funnits några riktigt starka pratare.
(null)
Idag började jag jobba. 
Efter sju långa veckor borta, varav 5 av de var sjukskrivning. Var lite pirrig faktiskt, ifall jag skulle glömt bort allt typ. Och missat nåt med sommarrutinen, vilket jag säkert har men inget som gav sig till känna i alla fall.
Kändes kul att träffa kollegor igen, även om min närmsta kollega denna veckan är på avdelningen innan sin semester.
Lätt att bli lite folkskygg efter mycket hemmavaro och noll ork även om jag övade upp den i England lite. Den sociala förmågan.
Dags att väcka björnen från sitt ide, lite i taget.
(null)

(null)
Lite paus i trädgården under tak.
Ett äpple, ett glas bubbelvatten och en bok.
Just nu alldeles perfekt.

Kram och god måndagkväll❤️

Johanna

Kommentera här: