Så god som någon.

(null)

(null)
Balkongen igår kväll var som balsam mot huden efter tokstädning och kall dusch.
Svalkande med sina blott 23 grader kl 23....
Katten och jag fann svalka, lugn och ro ett tag . Att sova i värmen är svårt trots öppet fönster och fläkt. Kanske blir det hädanefter öppen dörr också då ingen katt finns som i smyg kan hoppa upp i sängen om natten....!
(null)
Dottern och jag körde till stugan efter långsov och balkongfrukost, matinköp och stopp hos någon mopedhandel i Åseda för reservdelsuppdrag. 
Så jäkla torrt det är. 
Allt är gult, avbränt av torkan och korna ser mer än lovligt hängiga ut...stackarna!
Det är läskigt eftersom jag verkligen kan förstå hur skört det är. Hur lätt det är att minsta gnista får ödesdigra konsekvenser. 
(null)

(null)
Det fläktar lite.
Söker mig till skuggan, men dottern är tuff (eller galen) och sitter i solen. 
Blir baddags i ån om en stund, åtminstone för att titta på när tjejerna badar. Inget stillastående, uppvärmt vatten ju. Jag är en riktig badmes!
Tänker mest hålla vakt eller helt enkelt vara sällskapsdam. En uppgift så god som någon.

Kram och god fredag!
Joey ❤️
(null)

Kommentera här: