Överraskning, ingådd och utmaning.

(null)
Sista dagen arbetad för denna veckan.
Det har gått, men jag har varit trött. Inte så konstigt kanske. Tänker att med tre dagars vila så hämtar jag krafter så att nästa vecka går ännu lite lättare. 

Blev så glad när jag kom hem. Hade messat sambon om rea på Mio och fin fotpall (vilket jag tänkt på länge) och nya filtar. Fick inget svar men när jag kom hem så fick jag en överraskning.
Tydligen har jag namnsdag idag, så jag fick fantastiskt trevliga presenter:-)
Har ju behov av olika färger olika perioder och just nu är det rosa som behövs.
Fick ett fint namnsdagskort av mina föräldrar också, tänk att mamma alltid kommer ihåg det!
(null)

(null)

(null)

(null)
Bästa människan och jag har suttit vid sjön på lunchen. Ätit och pratat om livets drabbningar, sjöslag och mindre knappt märkbara ting som fladdrar förbi. Så skönt.

Brukar jämföra goda vänner med gammal ingådd (det är inte ett ord i SAOL men ett väldigt bra ord!) sko. Sådär bekväm, som sitter som en smäck och som en alltid är trygg med. Kan lita på. Känner tacksamhet för denna vän, och för er andra som har den platsen i mitt liv. Ni är guld värda❤️
(null)

Och så till en äckelsak. I hate bananflugor!
Utrotningsaktion är påbörjad för detta år, efter att klantigt nog haft ett par mindre snygga bananer framme. Vips så kommer de, varifrån? Uppfinner de sig själva? Kommer de från osnygga-bananen-skalet-och gör-bäbisar-som-en-hermafrodit-typ?
Blä! Men lyckligtvis har många dött drunkningsdöden i min blandning.
Jag är snart nöjd. Och kanske inte så gullig i det fallet. Men nöjd.

Snart är jag jättenöjd då jag ska åka och hämta min älskade, bästaste unge på stationen i Alvesta. Jävlar i havet vad gott att få ha henne här lite!
Ska googla recept nu, för att förbereda vegansk måltid. Hon har varit vegetarian i många år (ätit fisk ibland) men nu äter hon således veganskt. En utmaning som jag så klart antar.

Kramar ❤️ Joey

Kommentera här: