Huvudingrediensen.

(null)
Att köra runt, planlöst utan egentligt mål. 
Det är ofta huvudingrediensen i dotterns och mitt umgänge. Ett väldigt skönt sätt att umgås. 
Musik, samtal, och en bil. 
Mysiga vägar.
Igår blev det ett stopp vid Kronobergs slottsruin, för att utforska och läsa om Gustav Vasa och Nils Dacke. 
För att insupa historiens vingslag.
Och det sköna i läget. Vid vattnet. 
(null)

(null)

(null)
Alltså hon. 
Som medicin att ha henne hemma.

Vi var på Mamma Mia igår kväll, vi tre tjejer som var hemma. Och ja, jag tyckte att den var bra! Älskar musikal, även om det är klyschigt och smörigt, enkelt och vackert. Blir ju så glad av det. Av musiken, filmen. Väldigt skön må-bra-film för en stund. Kanske kommer jag inte att se den lika många ggr som första men några ggr till vill jag nog må bra och le, sjunga med och vara alldeles härligt banal:-)
(null)
Efter film blev det Trädgård de luxe. Så otroligt mysigt ställe. Avslappnat och fint, skön stämning med sitt pingisbord, boulebana och blandade människor som söker sig dit. 
En fin kväll, med härliga samtal om livet och dess viktiga komponenter. Ett privilegium, och bra för hälsa inifrån och ut.

Jag har träningsvärk från igår men nöjd och glad. Inga bakslag -tack och lov!!!
Har lite ont i halsen idag men det har ju gått upp och ner i evigheter så det är inget att lägga någon vikt vid.
(null)
Givetvis blev det en lång biltur även idag, och stopp vid ett järnvägskafé. 
Glass och kaffe i solen.
Mer musik, samtal och må-bra-hormoner till denna kvinna. 

Snart dags för lite matlagning.
Pasta och kyckling till somliga och tofu i sweet chili-marinad till enstaka.
Och lite röror. Om ni inte redan prövat kan jag rekommendera oatly creme fraiche som laktosfritt alternativ (och veganskt). 

God kväll❤️
Och kram.


Kommentera här: