Sol, städning och promenad!

(null)

(null)

Vaknade vid 8, men låg kvar till 9 och läste, sms:ade med god vän...slöade och njöt av solens strimmor genom rullgardinen.

Efter kaffe och fil så drog jag igång med julbortstök. Alla prylar insamlade, inslagna och nedlagda i källaren, ljusstakar nedburna och granen utslängd. 
Det var inte planen riktigt men när alla kulor och ljus skulle väck välte granjäkeln så det var bara att släpa ut, dammsuga överallt både inne och i trapphus...
Mitt i allt lyckades jag drämma pannan i diskbänken (stenhård, jag lovar...!) när jag skulle slänga en krukväxt och ta upp påsen. Jag vet verkligen inte hur, men is fick jag gå omkring och trycka emot bulan en stund...
Nåja. 

Så. Klart! Väldigt ren känsla när julen städas ut även om jag också älskar allt med julpynt.
Tur att en kan gilla olika.

Redan svettig och lätt äcklig så drog jag på promenadpjuck och täckjacka. 
I med hörlurar och tog en långpromenad medan jag lyssnade på historiepodd om Jeanne D’Arc, Marie Antoinette och Rasputin.
Spännande berättelser!

Nu blir det Ray LaMontagne och bok innan älgfärsbiff-fix med grönsaksmos när mannen kommer hem från jakt.

Puss i solskenet!!
Joey ❤️

Kommentera här: