Den döende detektiven och mycket mat.

(null)
Förberedelser.
(null)
Goda vänner.
(null)
Jag är röd.
(null)
Och Svempa är lite sur:-)

Fina vänner gör livet rikt och vackert.
Så tacksam för det. Att kunna ses och prata, vara tillsammans och njuta livets goda.
Tacksam för att kunna stå i köket och till bra musik gå in med själ och hjärta och laga mat. Norah Jones gav bra matvibbar. 

Maten jag serverade var: tunnbrödsrulle med räkor, ägg, dill, creme fraiche o majonäs, chili och salt och stenbitsrom som förrätt.
Huvudrätt: lax med västerbottenost, och en sås på buljong av räkskalen, citron och lök, grädde och vitt vin. Till det rödlök, sparris och ris.
Dessert: smördegsknyten med stekta äppelbitar, hackad mandel, sirap, kardemumma och kanel som görs i ugnen med vispat ägg och råsocker. Till detta goda bidde det choklad- och vaniljglass. 
Det blev rätt bra, och det bästa är att jag fick mat över så att jag kan känna hur det smakar idag när jag liksom inte stått i det:-).

Idag blev det sovmorgon, promenad och lunch hos föräldrarna. Väldigt god kycklinggratäng med potatis- och cheddarostbakelser och sen mammas egengjorda praliner....mums!

Nu sträck-kollar mannen och jag på Leif GW:s serie Den döende detektiven med bla Rolf Lassgård. Riktigt bra!

Sen blir det överbliven mat!

Pussens ❤️
Joey

Kommentera här: