Ångest, min vecka o revy.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Efter en bra jobbvecka är det helg..!
Det är ju så skönt, tänker jag. Varje fredag samma tanke. Gud, va skönt med sovmorgon och kravlösa dagar!

Ändå känns det nu bra. 
Riktigt bra.
Att ha bestämt mig för en väg att gå, att koncentrera mig på ett jobb istället för två.
Att liksom fixa i ordning där vi sitter, kollegan och jag, så att det kan bli så mysigt det kan bli med landstingsmått mätt:-)
Ska inköpas en grön växt och en tavla också så blir det en bra liten besökshörna.

Min ångest över vägval, inser jag nu, var lika mycket ångest över att känna mig vilse över själva yrket. Det är liksom så lätt att identifiera sig som sjuksköterska, för vad vore jag liksom annars? Vem vore jag utan den identiteten?
Nu har jag på intet sätt förlorat den yrkesrollen, som operationskoordinator har jag användning av denna kunskap dagligen då mycket handlar om rådgivning. Om samtal om smärta, eftervård efter operationer och dylikt.
Det är bara ett annorlunda sätt att ta tillvara kunskapen på. Det är väl det jag brottats med.
Vilken nytta jag gör i de olika rollerna. 
Det är annorlunda bra, helt enkelt och jag utgör även nu en viktig del i något större. 
För mig är det viktigt- att känna att jag gör skillnad.

Jag har landat, och det är bra för själen.
Känner mig gladare och lugnare, så förutsättningarna är ju bra!

Veckan har inneburit körstart, vinlotteri med goa kollegor och igår kväll: Osby revy.
Mannen och jag åkte i snöyran och tog en matbit och såg denna revy utan särskilt höga förväntningar. Och blev glatt överraskade!
Jag är ingen revy-älskare men föreställningen höll ihop, inget nr var så pinsamt så jag halvt dog, utan de höll jämn nivå medan vissa stack ut mer och lockade till skratt. Sång- och dansnumren var riktigt bra, duktiga dansare och enormt bra sångare! En av tjejerna hade en jäkla pipa, så jag njöt!! Det har jag aldrig förr gjort på revy. 
Eller jo, när jag var 10 år och Birger Ström sjöng på Växjös scen...då var jag lite kär:-)!!

Lördagsfika hägrar idag!
Kanske första semlan!

Kramis ❤️


Kommentera här: