Blommor o olika upplägg.

 
Fredagsblommor.
Det behövs för det där vardagsglittret.
För att lysa upp. 
köpte olika och satte ihop själv denna gång , i höstligt orange. 
En likadan fick gå till svägerskan som bjöd till afterwork med vin och tacos, så väldigt mysigt.
Jag hade flax och vann en musikquiz minsann, en zucchini och ett pkt värmeljus blev lotten. Inte illa:-)! En väldigt mysig kväll i goda människors sällskap!
 
Skönt att vakna upp och inse att det är ledig dag. Så otroligt skönt!
Har förmånen att sen några år tillbaka jobba dagtid, vilket jag gillar mycket. En märker dock att när fredagen närmar sig är kropp och huvud trötta, men på ett annat sätt än vid oregelbundna arbetstider. För mig på ett bättre sätt, då jag efter nattpass kunde va utslagen i flera dagar efteråt. Eller efter helgpass på fyra dagar när det var orimligt mycket. Då räckte sällan en dag för återhämtning. Det var ibland plågsamt att jobba igen efter en dags ledighet, när huvudet kändes som potatismos. 
Allt har sin tid. Även det funkade under många år, och jag tyckte att det var bra med lediga dagar mitt i veckan. Kunde njuta av matinköp utan köer, träning på förmiddagen innan jobb och att senare slippa väcka min lilla unge ill-tidigt. Finns alltid för- och nackdelar, och olikheter som gör att olika upplägg är bra.
 
Sovit länge, och ligger kvar i sängen en liten stund bara för att känna ledigheten pirra lite. Träning väntar efter kaffet, och senare promenad för lunch hos föräldrarna. 
 
Jag har det bra!
 
Kram & go lördag!
 
Joey ❤️
 
 
 
 

Kommentarer:

1 Elisabeth:

skriven

Jag tycker också att det är toppen att jobba dagtid nu när jag bara jobbar 80%
Däremot tyckte jag att det sög när jag var huvudhandledare och schemaansvarig på heltid. Då tyckte jag inte att jag hade något liv. Nu har jag det också bra! Grattis till oss! Kram

Svar: Ja 80 är såklart en dröm! Jobbade så tills dottern var halvstor, stor skillnad i hur mycket härlig ledig tid en har. Det är dig väl unt! Jag är glad för min tid, och flexibiliteten att kunna gå hem tidigt eller ta ledigt vissa fredagar. Hur mycket värt som helst! Kram 🍁
Johanna

2 BosseLidèn:

skriven

Vacker bukett. Sådant är också extra viktigt under mörka hösttiden. Skämma bort sig med färska blommor då och då.
Känner igen mig i dina tankar. Visst finns det fördelar med att jobba nätter. I alla fall när man är ung och fixar att vara lite småseg på dagarna och har lättare att ta igen förlorad sömn. Men det sliter på kroppen i längden. Jag minns när jag läste en forskningsrapport en gång om att "experterna" kommit fram till att de som jobbat nätter under flera år hade en tio år lägre levnadsålder. Det lät inte så uppmuntrande. Nästan så jag fick en släng av dödsångest bara genom att läsa de mörka orden. :)
Jobba dagtid är bäst i längden. Att trivas med sitt jobb är ännu viktigare.
Söndagstankar så här på förmiddagen. Solen lyser och det blir antingen balkongfika eller altanfika. Det gäller att hålla hårt i de fina septemberdagarna.

Svar: Det är sant. Blombuketter är viktigt, som ett guldkorn i vardagen. Den forskningen har jag läst om också, inte rolig alls samtidigt som en inte blir förvånad.. är tacksam över min dagtid, och över roligt jobb:-)! Kram i solen denna septemberdag.
Johanna

Kommentera här: