Rödtjut o mänskligt möte.

 
Rödtjut en vanlig tisdagskväll var så gott, och så rätt. Så njutbart.
En väldigt lång arbetsdag, med olika fokus och mental anspänning där det ändå blev så bra det kunde bli...det avslutet förtjänade ett glas rött i all enkelhet med mannen min. 
 
Tänker på sociala medier, och dess konstigheter och dess skojigheter, värme och glada tillrop en kan få. Just ikväll slog det mig så tydligt, att de en har på sociala medier inte nödvändigtvis behöver vilja prata IRL utan kan te sig ganska besvärade av mötet. Sådär i verkligheten, ansikte mot ansikte.
Märkligt, tänker jag.
Och slutar följa. 
Ibland är världen lite plastig. 
Jag vill nog hellre vara i ett flöde där människan bakom "gilla"-knappen gillar även i det mänskliga mötet.
 
Kram och God natt
❤️

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Åh vad jag hade velat träffa dig irl! Då hade du fått en bamsekram❤ Men jag vet vad du menar o har också slutat följa när det inträffat...😔😏 Men här får du en cyberkram tills vi ses igen på redigt😘

Svar: Hej du anonyme:-)Goa ord! Tack❤️
Johanna

Kommentera här: