Piffade upp livet.

 
 
Det är höst, liksom på riktigt.
Duggregn, fint regn som lite är som en blöt filt över stan idag. Grått verkligen. Grått men faktiskt varmt.
 
Piffade upp livet med blommor och dörrkrans, som ger glädje när en går och när en kommer hem. Fikat med föräldrarna, också en stund av glädje att få sällskap som smakråd vid vinterkapp-köp och kaffe på ett av stans gamla fik. Samtal och samvaro med två av de viktigaste människorna i mitt liv. 
 
Mitt humör blir annars också lite som en grå, blöt filt när det är mörka dagar. 
Försöker se det ljusa med goda stunder, goda inköp av färg och mys, av vänner och närhet till det som betyder något. Att också få bubbla in mig, i bok och ensamhet för att ge själen näring...det är viktigt. Att ibland bromsa och backa även sånt jag gillar, när det blir obalans på något sätt.
 
Igår kväll var jag hemma själv.
Var verkligen asocial med katt och Call the midwife under filten i soffan.
Så välbehövligt.
 
Sitter nu efter stadstur, tvätt och strykning, soppfix i fåtöljen och myser med katten.
Några timmar i bokbubblan innan umgänge med goda vänner - det är bra!
 
Kramar ❤️ Johanna
 
 

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

skriven

Vad fint du gjort det. Jag skulle också behöva piggas upp.
Kram Bosse Trötter

Svar: Tack Bosse Trötter!Lät inte bra att du är så trött...!
Drick massa ingefära och pressad citron i varmt vatten, kanske ta nån liten D-vitamin, ta hand om dig🌸
Kramar
Johanna

Kommentera här: