Det är stort.

 
 
 
 För lite drygt tre år sen flyttade vi hit, till vårt drömhus. 
 
En vacker, gammal stomme som vi blåste ur. Omvandlade. Efter vår smak och vårt tycke. Mycket tankar och funderingar för att utforma det som vi själva ville.
Med kakel, klinker, luckor, lister, färger, kranar....
 
Ett hus som är mer än 100 år gammalt lever i sig själv, med mycket minnen i väggarna.
Det talar sitt eget språk om hur det ska vara och se ut. 
Alla som på nåt sätt levt eller varit här finns med som en liten påminnelse i stommen, så att omtanken om dem ska finnas tänker jag.
Jag tror att de numera är ganska nöjda efter en lite ovänskaplig början:-)
 
Jag är mer än nöjd.
Tänker varje dag på hur bra jag bor, i lugnet men mitt i stan.
I just detta hus, som vi skapat tillsammans i vårt lilla team - mannen och jag,
Det är stort. 
 
❤️
Johanna 
 

Kommentera här: