Tillräckligt bra.

 
Massage på thai-ställe efter jobb, annorlunda men bra. Mer stretch, liksom snabbare tag. 
Jag håller "min" massör högst, dock.
Lugna tag, djup massage, lugnare omgivning och någon som känner mig och min kropp.
Är inte helt bekväm med massage från någon jag inte träffat förut, även om jag vande mig efter en stund. Just nu har jag ont så tänker att den säkert gjorde nytta ändå:-)
 
Sett ett avsnitt av Edit: We can't do it.
svt play. Om unga kvinnor som blivit utbrända. Intressant, och tragiskt, att det ska va så förbenat svårt att nå balans på jobb och vila, aktivitet och vila. 3 av 4 utbrända är kvinnor, unga som gamla.
Kanske för att det tycks nedärvt hos kvinnor att vara fixarna, de som tar störst ansvar för att maten ska handlas, komma på bordet, att hålla i samlingar med släkt och vänner, att barn ska ha med sig rätt packning till skolan.
På nåt sätt ska ens egen prestation va perfekt. Inte "ok" som vi tycker att andra ska vara nöjda med. Ok duger inte, endast det bästa är gott nog. Redan som ung finns det med i själva systemet liksom. 
 
Det där lagom är ändå klokt.
Att ibland ge sig lite slack, tillåta sig vila.
Tillåta sig att good enough är just det.
Tillräckligt bra.
Och att tillåta de i vår närhet detsamma.
 
Kram ❤️
Johanna
 

Kommentera här: