Hon älskade fest.

 
Idag fyller min kära farmor år.
Hon skulle blivit 104 år, ett år mer än det vi liksom kom överens om att hon skulle bli.
Vi skojade alltid om att hon skulle bli 103.
Det lät liksom lagom.
Hon blev nästan 90 år, i sep 2003 dog hon.
Två månader efter skulle hon haft sitt kalas.
 
Hon älskade fest, kalas, människor.
Att klä sig fint, laga mat och baka goda äppelpajer.
Hon var nyfiken. 
På livet. På människor. 
Hon älskade att lära känna människor. 
Hon älskade livet.
 
Jag hade önskat att få en dag till.
Bara en.
Få sitta och ta ett glas vin, prata om just det.
Livet.
Hur det var, hur det blev, hur hon tänkte och resonerade.
Vad hon skulle velat göra om hon fick en dag till.
 
Om jag hade fått en dag till så hade jag gnuggat min näsa mot hennes, pussat hennes kind och kramat om.
Hade återigen velat säga att jag älskar henne så väldigt mycket, och att hon varit den finaste farmor som någon människa kan önska.
 
Grattis farmor Maja!!
 
Kramar Johanna ❤️

Kommentera här: