Glad klänning, älg och ny bok.

 
 
 
 
 
 
Igår flög den på mig. 
Så, precis så, shoppar jag. 
Klänningen, alla kläder, ska liksom hoppa fram, som av en tillfällighet. Då gäller det att nypa den, ta vara på tillfället. Annars får det va. Leta kläder kan vara det tråkigaste som finns.
Korallröd och glad hoppade den fram, i snittet en verklig Johanna-sak. 
 
Efter älgsteks-fix åkte den alltså på.
Firat far ordentligare idag.
Så glad över min fina lilla kryddlåda på balkongen, med både lagerblad, timjan, rosmarin, basilika och oregano....perfekt att bara nypa några kvistar och lägga i grytan.
Med älg, kantarellsås, potatis, morötter, broccoli. Och till dessert en fantastiskt god rabarberpaj som mamma gjort.
Att sitta ute och äta i fantastiskt vårväder gjorde middagen ännu bättre. 
Nya GPS:en blev uppdaterad av min käre man, teknik-mannen i familjen innan de kunde installera mojängen i bilen.
 
Suttit en stund med ny bok på trädäcket efter att midddagen var över.
Elena Ferrante bok 2: Hennes nya namn.
Hon skriver bra. 
 
Efter all mat behöver jag en promenix.
Vidga lungorna, insupa Rigmor Gustafsson i lurarna, och få ner maten i systemet.
 
Hej hopp!
 
Kram Joey

Kommentera här: