En fantastisk dag!

 
 
 
Så många fina hyllningar till mammor idag, på sociala medier så att en blir alldeles varm i hjärtat. Mammor är värda sin dag, precis som Allas veckotidning tyckte 1920.
 
Själv har jag haft en fantastisk dag med min mor o far. Vi åt lunch på Linnés i Råshult, god vegetarisk buffé och ostkaka o kaffe som dessert - bästa kombon:-)
Vi njöt av atmosfären, av alla blommor, av vädret. Att va tillsammans. 
Som så många andra uttryckt så är ju just min mamma världens bästa, visst är det tur att det är så? Att mammorna vi har liksom passar oss så bra. Är tacksam för det❤️.
Har sen åkt bil många mil för sightseeing efter lunch, i pappas trakter, och i lite byar närmre hemifrån. En fin dag!
 
Saknat min unge idag dock som hade gillat dagen. Fick hälsning och present så att kvinnor i Kongo ska kunna få föda på sjukhus för att barnen ska överleva, en fin present!
Hade velat krama om, hålla om. Pussa på tinningen. Min fina, älskade unge.
 
Har nu varit ute och gått en lång runda, har gått nästan 3 mil denna helg, känns bra och skönt fastän mina hälsenor är stela. Skönt med motion, för alla celler i min kropp. 
Nu har rabarberkyckling intagits, väldigt gott.
Sås på grädde, kycklingfond, vitlök, röd currypasta, honung och skuren rabarber- häll över stekta kycklingen och skjuts in i ugnen! 
Snabbt som ett 60-metetslopp och gott.
 
Puss❤️

Kommentera här: