Samlar i mitt hjärta.

 
 
Andra dagens ledighet på helgen känns som ren lyx. För själ, och kropp. Oj, så skönt!
 
Helgen började i torsdags kväll då vänner från Karlshamn kom för matintag på PM och sedan Tomas Andersson Wij på teatern. 
Bara att va där är liksom vilande. Atmosfären där är fantastisk, och lokalen är vacker sittkomforten till trots. 
Konserten var som en kunde förvänta sig: lågmäld. Han är ingen rockare precis, utan en berättare som gör det på ett väldigt skönt, intimt och vackert sätt. Texterna är ju också berättelser utan logiken med en sångtext som har upprepande delar. En meditativ, skön konsert med ett minus: trummor inspelade...det får en liksom inte ha om det inte är i en skolaula och konserten framförs av eleverna själva. Det tog ner helheten, och jag längtade efter någon percussionist med cajun, eller annat instrument för svängets skull. Kvällen var dock god. Go musik, goa vänner, många skratt.
 
Min älskade unge kom i torsdags också, som grädden på moset! Härlig dag igår med långfrulle, korsord och kaffe. Biltur till min pappas hemtrakter, på landet utanför Älmhult, prat och musik på vägen. Mer korsord och sushi igår kväll, dessa stunder samlar jag i mitt hjärta. 
 
Ed Sheerans platta går nu.
Till min andrakaffe.
Tyst i övrigt i detta hus.
 
I eftermiddag är det musikal på Karedral som gäller: The Wiz.
 
God lördag till dig❤
 
Kram Johanna

Kommentera här: