Gosekatt, blogg o bok.

 
 
Hemma på min gata i stan...där blommar det ur asfalten. Jag tror att det är skilla, men blombegåvningen räcker inte riktigt till:-)
Fina är dem och hopp ger de!
 
Jag har blivit vän med promenaderna.
Att gå 7-8 km efter jobbet för motionens, lungans och själens skull är bra, känner jag.
Idag blev det en lång dag och egentligen var jag osugen, men det var skönt ändå när jag började gå. Musik ger energi och rörelselust när energin känns som ett utsketet äppelskrutt typ.
 
Behövde rensa hjärnan efter dagens slutexaminationer och bedömningar, så nu tar jag paus. Vila. Ingefära- och citronvatten. Lilla, söta gosekatten, blogg och bok.
 
Precis börjat i en bok om en man som är poet och har levt i exil många år men återkommer till Turkiet. Han är utsänd för att skildra en självmordsvåg bland unga kvinnor i en tid där islamisterna går mot seger och det stoff som finns att skriva om blir större än poeten/journalisten vill ha. Författaren fick nobelpris för boken 2006.
Hoppas på bra läsning.
 
Kram ❤

Kommentera här: