Begåvade ungdomar och vårlikt.

 
Det är nåt visst med begåvade ungdomar, som sprider värme, kärlek, glädje från scenen.
Min dotter och jag var igår på The Wiz, Katedralskolans musikal av GY3. 
Ärligt talat var förväntningarna inte jättehöga, mer än att vi skulle få höra sång o musik som förhoppningsvis skulle vara ok.
Efter inledningen, första numret så log vi stort mot varann och när en av ungdomarna vi känner intog scenen glänste det liksom och vi log stort och fånigt. Det blev klart över förväntan, vi blev båda rörda över många bra sångare och skådespelartalanger som tog oss med storm. Så härligt:-)! Se den vettja! Går nästa vecka, kolla in biljetter på ticketmaster.
 
Dottern sitter på tåget, efter en fin helg med mycket bilkörning och småprat.
Prat om uppväxt och tankar kring allt. Matintag och korsord, the o film. Om tre veckor ses vi igen då jag, mor och far åker upp för att se henne och övriga från skolan göra Förklädd Gud. Tjoho!
 
Mannen och jag har gått en härlig vårlik, om än lite blåsig, runda i vår stad. Sett krokus blomma. Pratat förändringar i stugan vi har på landet, som är under ombyggnation. Så spännande med nytt och fräscht! 
 
Nu ska jag sitta stilla ett tag, läsa bok och njuta av kattens värme och spinnande i knät.
 
Kram ❤ Joey

Kommentera här: