Gör min dag.

 
 
Det är en speciell känsla att vakna till.
Första semesterdagen.
Vetskapen om att vara  ledig nära fyra veckor känns liksom overklig. Fantastisk.
Och välbehövlig.
 
Haft problem någon vecka med att känna mig hängig, småförkyld och i behov sv dubbla inhalationer. Det har i natt slagit ut, så dagen fick börja med inhalering i specialmojäng med specialmedicin. När jag får slappna av måste kroppen reparera sig. I midsommartid varje år är det lika dant, det ät inhalationernas och hostans veckor på nåt sätt. Det går ju över, det är trösten! 
 
Min första semesterdag skiner solen.
Det är liksom magiskt bra.
Verkligen vila för mig. 
Sol och bok. Bubbelvatten och en och annan kaffe. Och just nu ett gäng hysteriskt skrikande fiskmåsar....
Men boken, Norma, som jag läser gör det.
Vindens ljumma fläkt gör det.
Och en dag utan planer - det gör min dag.
 
Kram ❤️ Joey

Kommentera här: