Det sköna i det lilla.

 
Snart får jag ha många sovmorgnar när semestern är ett faktum. 
Två dagars jobb på avdelningen som sjuksköterska och sedan är det dags.
Det ska bli riktigt skönt.
Att liksom va ledig på riktigt, en längre tid.
Med vila, lugn, sköna dagar.
Med mig själv, med min älskade unge, med sambon. 
Att få vara med min unge några sammanhängande dagar ska bli så himla mysigt.
Att bara glida runt, ta dagen som den kommer.
Se oss omkring, i Skånes vackra natur.
Bara vara. Tid ihop.
 
Dagen idag har varit som en semesterdag.
Träning, med Säkert och hennes fantastiskt geniala texter i lurarna, sen andrakaffe på balkongen, vila, kaffe på Askelyckan med fin gammal vän.
Sköna samtal, i solen med ljummen vind.
I vår vackra sommar.
 
Ikväll grillning, färskpotatis i ugn.
Utomhus. 
På sommaren behövs liksom så lite.
Det är så otroligt skönt. 
Det sköna i det lilla.
 
Kram ❤️

Kommentarer:

1 Bosse Lidén:

skriven

Askelyckan. Det lät fint. Efter som jag är född nyfiken undrar jag såklart var i Skåneland detta ligger. Jag önskar dig en fin semester. Det finns mycket att göra och se på i vackra Skåne. Fortfarande njuter jag som en turist av våra hemtrakter trots att vi passerade sex år förra veckan.
Tankar från bloggvandrande Bosse

Svar: Hej!Askelyckan ligger i smålandet, Växjö. Ett fint gammalt fik.
Tack, ska njuta av semester på Österlen och andra godbitar med barn och man, vänner!
Ha det fint du också!
Johanna

2 Bosse Lidén:

skriven

Då irrade jag omkring i fel landskap. :) Hoppas ni har tur med vädret. Där finns mängder av godbitar och smultronställen. Fast vi bott här i sex år njuter jag fullt upp av april-september. Novemberdimman tänker jag inte på nu. :) Själv ska jag snart rulla iväg 2 km med bilen för att 90 minuter senare nå dansk ö-mark.

Svar: Lätt hänt:-)Det gäller att njuta nu, utan att tänka på höstmörkret. Vädret blir vad det blir, men se massa fint gör vi i vilket fall! Och med färgglad regnrock går allt lättare! Kram
Johanna

Kommentera här: