Befriande.

 
 
 
 
 
Midsommar.
Vänner, god mat...mycket mat!...sång, musik, lite dans, skratt, flams och allvar i en fin mix.
Så tacksam för våra vänner, för enkelheten i arr umgås med människor som en kan vara som en är med. Där en är ok med och utan små galenskaper en har. Befriande att ibland busa loss. Befriande att ha en man som en får vara som en är med, som är öppen och tolerant och älskar. 
 
Jag tror att jag förstått att jag har semester.
Några intensiva dagar med Patriks kusiner här, trevligt att ses och umgås, trevligt att ha de med på vår svenska midsommar tillsammans med våra vänner.
 
Blir bra att imorgon få se min älskade unge igen, att glida runt med henne och se oss om i sakta mak. I tempo som passar oss. Ta promenader, kaffe på nåt mysigt hak...
 
Vilar nu i favoritfåtöljen och ser sista avsnittet av serien Weissensee. Kan jag varmt rekommendera, som en historisk tillbakablick där övergrepp för "sakens" skull blir lika vidrig som det fascisterna gjorde. Att begränsa människors tanke, sätt att leva och vara för att det ansågs vara ett hot. Sevärd, liksom avskyvärd. 
 
Efter det blir det en promenad i begynnande solsken.
 
❤️
Joey

Kommentera här: