Förberedelser & Min äldste bonus!

 
Dante, Patrik, AK, Dennis, Kamilla, Frida 
Patrik o Dennis
 
ak o Kamilla 
 
Förberedelserna är i full gång.
För lördagens bröllop, med äldste bonussonen och hans goa blivande fru. 
Fix i trädgården, med pimpning och partytält, funderingar på plan A och B beroende på väder, feta partytältet upp, dekorationer i spinn...
Musik, skratt, kaffe och full aktivitet.
Nervositet och mycket planering i alla hörn. 
 
Som förberedelse efter jobbet tog jag en liten promenad, i vacker stad, i vackra kvarter. Bland blommor i ekobacken och skönheten i Domkyrkocentrum, bland kolonilotter och Linnes lekplats. Stämde möte med min kära unge på stan och fixade lite ärenden, innan hemgång och bröllopsfix. Övning på sången som ska framföras, pizza-hämt och kaffefix till de som jobbade hårt. 
 
Hjärnan i spinn.
Fjärilar i bröstet och tankar på vad som ska göras. Just nu i tyst hus om natten med önskan att jag kommer att kunna sova gott nästa natt, att jag trots att jag kommer att bli rörd av stunden på lördag, kommer att kunna sjunga....! 
Att jag önskar uppehållsväder, goda viljor och mycket kärlek. För brudparet, en minnesvärd, härligt fantastisk dag. Att alla som är där gör sitt bästa för att dagen ska bli så bra den bara kan. Att det blir glitter och sol.
 
Är ledig på fredag, ett klokt beslut. Då ska jag ha en stunds bakterapi med fralldegen och låta händerna sakta knåda degen...
Det ska jag. Knåda sakta.
Har lovat mig, efter samtal och analys med henne som känner mig innanför huden, att vissa saker behöver förändras. För att komma ner i varv, hitta min form, mitt bästa jag. Med målande, skrivande, sjungande, bakande o mediterande. Mer av det, igen, i mitt liv.
 
Planen är idag: arbete med fullt fokus.
Efter jobbet ska tankarna finnas på helgens händelse. 
På det som ska göras, absolut, men framför allt:
 
Min äldste bonus ska gifta sig.
Han, gossen som var sprallisen själv i mysbrallor. Som alltid somnade insvept som en kåldolme i täcket, med sin stora isbjörn intill sig. Som gillade dataspel, som hackade lök med simglasögon, som älskade James Bond. Och som levde i Star wars inuti sitt huvud. Han som hade önskat att han skulle få en lillebror var den som var gladast över lillasyster när hon kom. Som liksom är en fantastiskt omhändertagande, omtänksam och varm person. Då som nu. Som jag fått följa i över 20 år, på resan i livet. Han. Han har hittat sin livskamrat, sin kärlek som han vill dela livet med. 
Finaste, goaste unge! 
Det är en härlig dag vi har framför oss.
Jag är så otroligt glad för att jag får vara med och dela den med honom, med honom och hans kärlek, som är en så självklar del i mitt liv.
 
God natt ❤️
 
 
 
 

Kommentera här: