Liksom nära livet.

 
Lördagsstädning, rena dofter och Lena golv för mina barfotafötter...ljuvligt!
Lyssnat på Säkert's nya platta, verkligen lyssnat eftersom texterna bör grottas ned i. 
Ska lyssna mer. Den är bra! Den är liksom nära livet. 
 
Kaffe på stan med mina föräldrar.
Uppskattar de stunderna, i sin enkelhet och värme. Att ta vara på tiden tillsammans, det är viktigt och härligt. 
 
Lite tvätt fixad, brev skrivet med kalligrafi så jag fick kramp...inte van att skriva manuellt på det sättet. Jag ska göra det mer, för det är något meditativt med det. En stunds fullt fokus. 
Brevet är till kollega, som vi snart ska tacka av efter hennes långa yrkesliv. Ska försöka läsa upp det själv, den där dagen, men undrar om jag kommer atr kunna...? Vi får se.
 
Tittar nu på Skavlan.
Sara Larsson är riktigt härlig, spontan, sprallig med noll vardagskoll men bra världskoll gällande politik och feminism. En förebild för unga tjejer, tänker jag.
 
Kramar Joey ❤

Kommentera här: