Frukosttips och fullt huvud.

 
I arla morgonstund, med blommor, tidning. Tystnad.
Favoritfrulle är just nu hårt bröd med mosad avocado och keso, kaffe och ett glas bubbelvatten....varierar min frukost men just nu är detta en favorit som jag lätt blir sugen på när jag står i duschen och försöker bli människa i tidig morgontimma. Andra varianter är fil, en sked eko-jordnötssmör, några cashewnötter och solrosfrön. Gröt gjord på havregryn, ett par msk solrosfrön och pumpafrön, russin och sen en klick honung. Ibland är det nog med en kaffe, ett glas vatten och en stor kopp ingefärsvatten med citron. Äggröra är inte heller äckligt. Finns rätt mycket gott helt enkelt! Det viktigaste av allt är dock ett gott kaffe! Då klarar en sig fint och gör att jag håller mig snäll fram tills jobbstart:-)
 
Skönt med promenad efter jobb, få syre och rörelse trots att jag känner mig lite seg. 
Har dock varit en lätt galen dag, med många avbokningar till ett par datum efter varann. För att kunna boka in någon annan istället behöver jag kolla om operation har grejer hemma, om röntgen har tider och remiss är fixad, och sen är det dags att kolla om det går att hitta inskrivningstid till läkaren, till ssk- lasarettsrehab-bedömning, till narkos...och sedan: vill patienten? Får jag tag i patienten...? Om inte, får jag börja om igen...
Idag löste sig allt till slut och de som fick tiderna blev glada!
Vid kvart över fem var mitt huvud fullt av snurr och jag skrek efter luft utomhus. Imorgon är en annan dag:-)
 
Nu ligger Tusse och tvättar sig i mitt knä.
Sambon kollar hockey och jag ska läsa nya boken. 
 
God kväll ❤
Johanna
 
 
 
 

Kommentera här: