Den där ärligheten.

(null)

Återvinningsarbete efter sovmorgon idag, skönt att rensa bort allt papper och kartonger från julen!
En promenad efter det, i lätt omväxlande väder mellan soldis, regn och dimma - väldigt skönt.

Längtar dock galet mycket efter gymträning!
Golvet har bytts ut i lokalen och ska vara klart nu, så i helgen blir det gympass! Efter två veckor utan den träningen har jag en förfallen, ond kropp...jag är beroende av dessa pass, så är det bara. Promenader är såklart fantastiskt men jag behöver styrkan i bål, rygg och ben för att inte gå sönder typ.

Eftermiddagen har bjudit på umgänge med god vän. Samtal om livets vändningar, upp- och nergångar, om utveckling, inveckling och personlig förändring. 

Mitt liv är rikt.
På goda, riktiga vänner.
Det är inte så självklart, tänker jag. 
Med riktiga vänner, som en kan förväntas få höra och även själv få ge sin ärliga syn på saker. Även om det ibland är obekvämt, jobbigt och kan göra ont. Det är liksom riktig vänskap. 
Den där ärligheten, och det där örat. 
Som lyssnar, som ger tid och vill finnas. 
Sån där vänskap är vackert!

Soffhäng, På spåret och Fröken Frimans krig.
Och fredag.
Det är skönt. Väldigt skönt!

Kram❤️Joey

Kommentera här: