Sjunga mig ljuva sånger.

 
Trädgårdsskafferiet i sin litenhet bjuder på goda bär och annat ätbart. Amerikanska blåbär är väldigt goda, jostabär, vinbär, smultron, tomater och vinbär likaså. Jag är inte på något vis en trädgårdsmästare men älskar att ta vara på det som växer. Det känns rikt, och bra på alla sätt. Som en superlyx.
 
Det blev en stunds plockande efter jobb, frisörbesök och matinköp. 
Så sanslöst skönt med fredag, och vetskapen om att en lugn, ledig helg stundar....!
 
Längtar efter sovmorgon imorgon.
Det är egentligen det som är tungt med att jobba. Att istället för att lyssna på kroppen fullt ut styras av en klocka. Som visserligen väcker mig ömt men på nåt sätt brutalt. Det är sällan kroppen är redo för uppvaknande när den vill ha upp mig. Om jag får bestämma så vaknar jag sällan före 8, halv 9. Då är det skönt att smyga igång huvud och kropp, småslumra lite till, läsa lite...eller gå i träningskläderna och vakna på gymmet. Just då är det gott att göra det kroppen vill.
 
Nu ska Eva Dahlgren ska få fortsätta sjunga mig ljuva sånger på min promenad.
 
Kramar ❤️ Johanna

Kommentarer:

1 BosseLidèn:

skriven

Tänk så många gånger jag lyssnat på Eva Dahlgren genom åren.
Det är något visst med att äta och plocka eget. Amerikanska blåbär äter jag varje morgon på hemmaplan. Nyttigt och gott.
Egentligen är vi små människor inte skapta för att bli väckta på ett "konstgjort sätt".
Kram Bosse Blåbär

Svar: Bosse Blåbär, vilket fint smeknamn du gav dig:-) Ha det fint!
Johanna

Kommentera här: