Det bra i det lilla.

 
 
Färger gör mig glad.
Från blommor, som denna ovan...så himla fin!
Eller som kaffepaketet. 
Mitt vanliga Zoega Hazienda fanns inte den dagen, så då valde jag efter vackrast paket.
Som en lycklig sommartavla.
Sambon mysfnissar lite åt att jag blir sådär glad för små saker. 
Som de rostfärgade filtarna, som är lena som silke.
Eller för att jag blir glad av kaffepaket, eller av snygg himmel från vardagsrumsfönstret.
För att Tusse är sötast eller för att jag mår gott av brödbak.
Jag är nog ganska bra på att njuta av små saker, att försöka se det som är bra i det lilla.
 
Just i kväll är jag slut i rutan, rätt tjurig och tråkig efter jobb och matinköp så just ikväll ser jag mest dimma...!
Fick bli en dokumentär på svt play om Per-Anders Fogelström (intressant!) och nu horisontalläge.
Min säng är helt enkelt ljuvlig....
 
God natt kära ni.
❤️
Johanna

Kommentera här: