Boktankar om Det vi inte visste var lycka.

 
När jag bytte författare från Bageri-böckerna till denna tyckte jag först att språket var mer torftigt. Mer kort och koncist. Inte så målande.
 
Vande mig dock efter några kapitel och slukades helt.
Fick då följa med en ung tjej och hennes lille son, en lite äldre herre som fastnar för något i kvinnan då hon är den han möter när hon tar betalt i matbutiken. 
En ovanlig storY om att öppna sitt hjärta tar form, där en ny vänskaps/familjekonstellation tar sin början i en resa för att bjuda på upptäckten av annat, för att läka sår och kanske för att göra livet roligare för mannen själv.
Det är nyfikenhet på livet, sett ur en ung kvinnas och en liten pojkes perspektiv. 
Det är om kärlek, begynnande vänskap och om det självklara att ge när en har mer än nog för egen del. 
Det handlar om tragiska öden, om att ramla ner i gropen och förmågan att ta sig upp.
Den ger leenden, värme, tårar, gråt och skratt.
Rekommenderas varmt.
 
kram Joey ❤️

Kommentarer:

1 Anonym:

skriven

Precis, jag tänkte det när jag såg bokvalet att du kommer inte bli besviken av den heller! Vi verkar ha samma boksmak💗

Svar: Aha:-) Kul! Finns som tur är många bra böcker! Kram
Johanna

2 Elisabeth:

skriven

Den måste jag läsa då👍

Svar: Tycker jag:-)!!Kram
Johanna

3 Bosse Lidén:

skriven

Där fick du mig sugen. Snyggt omslag. :) Ska omedelbart skriva upp den på min tipslista. Det är det som är så bra med Blogglandia och FB. Jag som uppskattar en bra bok eller film har fått många värdefulla tips de sista åren.

Svar: :-) Ibland lyckas en!
Johanna

Kommentera här: