Bokrecension och oerhört lyxig eftermiddag.

 
 
På väg till jobbet i tidig morgon fick jag höstvemodet i mig. Träden utanför jobbet har antagit höstlika färger, vackert i sin dova ton. Ändå vittnar de om vad som komma skall, från ljuvlig sommar till mörkrets årstid. 
Får njuta av att det ännu ett tag är vackert. 
Och varmt.
 
Vid lunch gick jag hem idag, rätt trött efter veckan. Har ätit äggröra, mina grötbullar med ost och marmelad och läst....en riktigt lyxig eftermiddag och kväll som var som bomull mot min själ.
 
Har läst ut nästa bok:
Sommar i det lilla bageriet vid strandpromenaden, del 2 av Jenny Colgans väldigt mysiga böcker.
 
Det var mer tyngd i denna, mer mörker.
Men också än mer beslutsamhet, varma känslor och ett jävlar-anamma.
Utkörd och övergiven hittar hon, huvudpersonen Polly, på nåt sätt en styrka som jag önskar alla. Hon liksom bestämmer sig, trots rädslor, att GÖRA. Det är mycket drama, men också det där lugnet över staden, över människorna och dess ihopflätade liv. Ännu en bok att varmt rekommendera! Och just nu vemod att den tog slut precis....
 
En kopp the och Det vi inte visste var lycka av Agnes Ledig väntar nu på mig.
 
Kramar ❤️ Joey
 
 

Kommentera här: